یکی از بهترین سایت‌های آموزش زبان آلمانی که به خوبی از امکانات وب برای آموزش بهره گرفته و محیطی استاندارد و مطابق با شیوه‌های مدّنظر مؤسسات پیشرو آموزش زبان آلمانی را بوجود آورده، وب‌سایت deutsch.info است. این وب‌سایت حتّی قابلیّت این را دارد که آلمانی را به فارسی زبانان بیاموزد. این وب‌سایت از طرف اتحادیّه اروپا حمایت مالی می‌شود اما این اتحادیّه در خصوص مطالب آن سلب مسئولیّت کرده و تمامی مسئولیّت آن را بر عهده‌ی نویسندگان گذاشته است.

این وب‌سایت به خوبی شما را تا سطح B1 همراهی می‌کند. البته گرامرهایی که در آن موجود است تا حدّی ساده‌تر و کمتر از گرامری است که زبان آموزان در کلاس‌های درسی و با کتاب‌ها می‌آموزند. اما شما می‌توانید در کنار آموزش در کلاس یا به شیوه خودخوان از کتاب‌ها، از این وب‌سایت نیز بهره ببرید.

عمدتاً ترجمه‌های خوب و صحیحی از متون آن به زبان فارسی دیدم، که این امر نیز می‌تواند به بهبود ترجمه شما کمک کند.

علاوه بر آموزش، محتوای گرامر را نیز در بخش دیگری به صورت مجزّا می‌توانید بیابید یا در قسمت Mediathek داستان یا متون جالبی را مطالعه کنید و یا به فایل‌های صوتی و تصویری گوش فرا دهید.

اما بخش جالب دیگر این سایت، اطّلاعات کاربردی راجع به کار، تحصیل، اقامت، بیمه و ... در آلمان و اتریش است که با وجود مختصر بودن، واقعاً کاربردی است.

deutsch.info