مگه می‌شه آلمانی خوند و با فرهنگ و سنن آلمان‌ها آشنا نشد؟!

یکی از راه‌های شناخت هرچه بهتر و بیشتر فرهنگ آلمانی، آشنایی با موسیقی آلمان‌هاست. صرف نظر از تاریخچه غنی موسیقی آلمان که نوابغ و نوادر موسیقی را به جهانیان معرفی کرد و بی‌شک موسیقی کلاسیک یعنی موتسرات، بتهوون، باخ، موسیقی امروز آلمان‌ها نیز همچنان زیبا و سرآمد است.

در این بخش سعی در آپلود کردن آهنگ‌های مختلف آلمانی که هریک، از بهترین‌ها در برهه‌ی زمانی خود بوده‌اند می‌کنم. از آنجا که سلیقه‌ی موسیقیایی ما ایرانی‌ها عمدتاً با آلمان‌ها متفاوت است، بعضاً موزیک‌هایی را نیز قرار می‌دهم که در رتبه‌بندی‌های کشورهای آلمانی زبان، حائز مقام خوبی نشدند اما برای مخاطب ایرانی، بسیار زیبا و دلنشین هستند.
همچنین متن ترانه‌‌ها را نیز درج کرده‌ام تا بهتر معنای شعر ترانه را درک کنید. در ابتدا قصد داشتم ترجمه‌ی ترانه‌ها را نیز بگذارم، اما به سبب برداشت‌های متفاوتی که می‌شد از یک ترانه داشت و اینکه معادل‌سازی دقیق فارسی، سخت بود، فعلاً از این کار دست کشیدم و ترجمه‌ی آن‌ها را به عهده‌ی خوانندگان وبلاگ می‌گذارم. بدین ترتیب بستری برای ارتباط با خوانندگان نیز بوجود می‌آید و می‌توان بهترین ترجمه‌ را از دل ترجمه‌های مختلف بیرون کشید و احتمالاً بعداً در وبلاگ قرار داد.


موزیک‌ها و ترانه‌های آلمانی