نه که اینجا ویرانه نشد، که خیلی هم بازدیدکننده داشته تو این مدّت که من سر و سامونی هم بهش ندادم!

درود به همگی؛

من دوباره اینجا هستم، به امید خدا برای ادامه دادن. یه کادو ناقابل دارم براتون!

Urmel aus dem Eis


بله، همان‌طور که از عنوان مطلب برمی‌آید کارتون اورمل. یک کارتون بسیار ساده و قابل فهم برای همه کسانی که تا سطح B1 آموخته‌اند. آن‌هایی هم که تا انتهای سطح A2 به خوبی آلمانی را فرا گرفته‌اند، تقریباً عمده‌ی مطالب رو درک می‌کنند.

خوبی این کارتون به این هست که حدود ۵۰ مگابایت هست! یک ساعت و بیست دقیقه کارتون آلمانی فقط ۵۰ مگابایت! البته بدی‌اش هم این است که کیفیت تصویر اصلاً خوب نیست اما به هر حال بهتر از فایل‌های صرفاً صوتی هست که اگر بخواهید زیاد بهشون گوش بدید حوصله سر بر می‌شوند.

یک مزیت دیگر این کارتون این هست که کارتون هست! اصطلاحات ساده و قابل درک و پرکاربرد رو به راحتی با کارتون یاد می‌گیرید. اگر بدونید همین اصطلاحات، خوش‌مزّگی‌ها و گوشه‌کنایه زدن‌ها را کی بکار ببرید و با چه لحنی بیان کنید، طرف مقابل اگر آلمانی باشه اوباقاشت (überrascht، همون سورپرایز) می‌شه! خلاصه کارتون یکی از بهترین روش‌های یادگیری زبان هست. نه سخت هست، نه حوصله سر بر!

قاعدتاً با جستجو تو اینترنت می‌تونید کیفیت بهتری از کارتون اورمل پیدا کنید اما خیلی هم دنبال کیفیت بالا نباشید، چون به گمانم این کارتون متعلق به گروه سنی حداکثر تا ۱۰ سال هست! D: اما دیدنش خالی از لطف نیست و درس‌های عبرت آموزی در اون نهفته است.

 

.....................


خوانندگان محترم وبلاگ، دوستان عزیز،
بعد از رفع مشکل سایت blog.ir در مورد درج عکس و فیلم، به خاطر بالا بودن حجم فیلم (تنها تا سقف ۳۰ مگابایت می‌شه اطلاعات آپلود کرد) نتوانستم فیلم را در وبلاگ برای‌ شما بگذارم. تلاش کردم با تقسیم کردن فیلم به دو قسمت حجم آن را مناسب درج در وبلاگ بکنم که متأسفانه نرم‌افزارهایی که امتحان کردم هیچ‌یک توانایی تقسیم کردن این فیلم را به علّت رزولوشن پایین آن نداشتند. لذا من معذور از اینکه بتوانم این فیلم را در وبلاگ بگذارم، با شرمندگی این موضوع را خدمت‌تان عرض می‌کنم.
چنانچه در آینده فرجی شد، من هم این کارتون را برای‌تان در این وبلاگ می‌گذارم اما شما خود نیز می‌توانید از طریق یوتیوب یا دیگر روش‌هایی که بهتر از من می‌دانید، به این کارتون دسترسی پیدا کنید.