وب‌سایت دویچه وله بخشی برای آموزش زبان آلمانی دارد که واقعاً باید مطالب آن را مفید دانسته و از آن‌ها استفاده کرد. یکی از این گنجینه‌های ارزشمند دویچه‌وله، Langsam gesprochene Nachrichten است که اخبار روز را به طور شمرده شمرده و آهسته می‌خواند.

پیش‌تر شما را با اخبار یورونیوز آشنا کردم.اما اینجا شما می‌توانید چکیده‌ی اخبار روزمره را به زبان آلمانی و البته به طور آهسته گوش کنید. گوینده به خوبی لغات را تلفّظ می‌کند و آن‌ها به قدری آهسته می‌خواند که توانایی شما را در شنیدن تقویت می‌کند. همچنین متن مطالب گوینده در وب سایت موجود است و شما می‌توانید آن‌ها را همزمان ببینید.

در مورد اخبار یورونیوز تأکید داشتم که اصلاً به سراغ متن نروید. اما در این‌جا چون سطح آموزش پایین‌تر است و مناسب افرادی که تا B1 نیز خوانده‌اند می‌باشد، این تأکید را نخواهم کرد. شما می‌توانید چندین بار به فایل صوتی و متن نوشتاری مراجعه کنید تا هم تلفّظ‌تان بهتر شود و هم مهارت شنیدن را در خود تقویت کنید و با شکل کلمات آشنا شوید.

تنها یک مشکل وجود دارد و آن اینکه دسترسی به وب‌سایت دویچه‌وله چندان آسان نیست و باید از برنامه‌های جانبی که احتمالاً بهتر از من می‌شناسید استفاده کنید تا به این وب‌سایت دست‌ پیدا کنید و از  گنجینه‌ی آموزش آلمانی آن بهره ببرید.


این هم لینک:

Langsam gesprochene Nachrichten و اخبار روز هفتم ماه آگوست سال ۲۰۱۵ - دست کم هشت کشته و ۱۲۸ زخمی در بمبگذاری کابل